The trip kapitel 11

  2012-12-12 @ 16:12:37 Allmänt  
Kenny gick in i sitt rum igen och jag o Justin tog hissen upp till vårat rum igen.
-Tog du nyckeln? frågade Justin när vi stog utanför dörren.
-Nej, jag trodde du hade den.
__________________________________________________________________________________
-Åh vad i helvete ska vi göra nu? sa Justin
-Ehm, ja.. Receptionen kanske har en extra nyckel.
-Jo men det har dom ju säkert! sa Justin och började gå mot hissen igen,
Vi gick in i hissen och tröck på knapp 0 alltså entrén. När hissen var nere på den våningen så gick vi ut ur hissen och fram till receptionisten.
-Hej igen! Har ni en extra nyckel till rum 375 på våning 5? sa jag.
-Kan kolla, vänta här sa han och vände sig om och gick till nyckel hyllan. 
-Nej tyvärr så hade vi inte det, vi har beställt en och den kommer in i morgon.
-Men man måste ju ha en extra nyckel?! sa Justin irriterat.
-Ja det hade vi, men extra nyckel är på erat rum för en annan hotellgäst tappade tyvärr bort andra nyckeln till ert rum och vi har beställt en ny så den kommer in imorgon, men vi kan fixa ett annat rum till er, okej?
-Nej det är inte okej! Vi ska åka till New York om några timmar och vi måste ju ha våra saker! sa Justin
-Lungna ner dig, det kommer ordna sig sa jag och tog tag runt hans arm och pussade han på axeln.
-Men hur ska vi få tag i våra saker då? frågade Justin.
-Ja det vet jag inte en, men jag kan återkomma med det om 10-15 minuter, okej?
-Ja okej sa jag vänligt och drog med Justin så han inte sa något dumt.
Vi gick till hissen igen och tog den till våning 1. Vi gick i den långa korridoren och fram till rum 132, Kennys rum alltså. Vi knackade på och han öppnade. Justin staplade fort och irriterat in. 
-Ojoj vad har hänt här? frågade Kenny förvånat.
-Vi har ingen nyckel till vårt rum sa jag och suckade.
-Men har ni kollat med receptionen? 
-Ja, och en annan hotellgäst hade tappat bort andra nyckeln till rummet så vi har extranyckeln nu.
-Klantiiiigt sa Kenny och skrattade.
-Inte kul! Hurfan ska vi få tag i våra saker? sa Justin
-Jaadu, man kanske kan "bryta" sig in. Och då menar jag att receptionisten ska göra det, Inte DU Justin! sa Kenny tydligt.
-Hur menar du att vi ska bryta oss in? Ska vi slå sönder dörren eller? sa Justin och skrattade lite.
-Haha nej! Tror du det eller? Man tar två stålgrejer och stoppar in det i låset så det låses upp sa Kenny.
-Jahaa, menar du så! A det funkar nog sa Justin lite gladare.
-Det har gått 10 minuter nu sa jag och tittade på Justin.
-Jaokej, vi kommer snart tillbaka sa Justin till Kenny.
Vi gick ut ur rummet och in i hissen och tröck på våning 0. Vi klev ut ur hissen och gick fram till receptionen. 
-Ja, vi kan nog tyvärr inte lösa problemet förns imorgon. Så vi erbjuder er en gratisnatt här ikväll istället sa recetionisten.
-Hur fan tänkte du nu? Tror du jag kan ställa in min turné för ett jävla hotell som inte kan fixa upp dörren? 
-Ja, vi kan inte fixa något annat tyvärr sa receptionisten och ryckte på axlarna
__________________________________________________________________________________
Tror ni Justin kommer ställa in sin turné? Eller vad tror ni?
Minst 1 kommentar för nästa kapitel! :D
 
Förlåt för jätte pytte liten bild!!

Kommentarer
Postat av: en

Bra mer

2012-12-12 @ 17:14:54




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback