The trip kapitel 7

  2012-12-05 @ 14:00:17 Allmänt  
-Men du jag tänkte på en sak? sa jag.
-Vaddå? frågade Justin samtidigt som han tuggade fruktsalladen.
-Du bor ju här i Canada, så varför bodde vi inte hemma hos dig?
__________________________________________________________________________________
-För att alla fans står utanför mormor och morfars hus och skriker hela tiden och då får vi ingen lung och ro sa Justin och log. Men vi ska åka hem dit lite senare ikväll och äta kvällsmat.
-Åh vad roligt! Då får jag äntligen träffa din släkt.
-Aa och när vi endå pratar om saken vad är klockan? frågade Justin.
Jag tog upp min mobil ur byxfickan och tittade på klockan.
-Klockan är 17:30 vaddåro?
-Oj shit! sa Justin och skyndade sig upp. Vi ska vara där om 30 minuter skrek han samtidigt som han sprang in i badrummet.
Jag stallde mig snabbt upp, gick snabbt till sovrummet letade efter något snyggt att ha på sig. Till slut hittade mina svarta favorit jeans och ljus blå stickad tröja. Jag gick och satte i min platttång sprutade på mig två sprut av Justins parfym Someday och satte på mig min silvriga klocka som  jag fått utan mamma i födelsedags present. Och ett silvrigt armband på andra armen. Justin kom ut från toaletten och jag antog att han var klar för han såg ut att vara det. 
-Jag ska bara platta håret en snabbis, hinner jag det? frågade jag 
-Självklart, ingen brådska. Men du vet ju jag är inte så bra att passa tider sa Justin och skrattade.
-Nej jag vet sa jag och skrattade.
3 minuter senare hade jag plattat klart håret och nu kunde vi åka.
-Klar! sa jag och drog ur plattången ur kontakten. Jag gick ut till hallen och satte på mig mina svarta boots och sen tog jag min väska som hängde på kroken.
-Kommer du snart? ropade jag till Justin.
-Ja 30 sekunder bara! skrek han tillbaka.
Han kom efter 2 minuter. 
-Vad gjorde du egentligen? 
-Jag var tvungen att se slutet på Family Guy.
-Haha söt du är sa jag och pussade honom på kinden.
Vi gick ut ur vårat rum. Ner till lobbyn och där stog Kenny och väntade.
-Redo? frågade Kenny.
-Aa.
Vi gick ner till garaget igen. Satte oss i bilen och åkte iväg till Justins mormor och morfar.
30 minuter senare
-Fraaaaameeeee! skrek Justin halvhögt.
Kenny stannade bilen och Justin hoppade ur jätte fort och sprang in. Jag tog det därimot lite lugnare.
-Ska inte du följa med in? frågade jag Kenny.
-Nej jag skulle bara skjusa er.
-Jahaokej! sa jag och började gå mot huset.
Justin kom ut till mig igen när jag nästan var inne. 
-Oj förlåt att jag bara sprang iväg sa han och tog tag i min hand.
-Det gör inget sa jag och log.
Vi gick in i huset och gud vad det luktade gott!
-Hej! kom Pattie och sträckte fram handen.
-Hej Olivia! sa jag sammtidigt som jag skakade handen
-Kom med här så ska du få träffa mormor och morfar.
_________________________________________________________________________________
kommentar för nästa!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeer, älskar din novell! <3

2012-12-05 @ 19:30:41




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback