The trip kapitel 10

  2012-12-10 @ 21:25:12 Allmänt  
Han satte sig upp försiktigt och drog på sig sina gråa mjukisbyxor. Jag gick och hämtade min mobil för att ringa Kenny. Jag letade efter hans nummer i telefon boken och tillslut hittade jag det. Jag tröck på ring och några singnaler gick fram. Men det gick bara fram fler och fler o fler. Han svarade inte. Jag vart orolig och sprang ut till köket där Justin var.
__________________________________________________________________________________
-Justin! Kenny svarar inte i sin mobil!
-Vänta, jag ringer honom sa han och tog upp sin mobil som låg på bordet och höll den mot sitt öra. Men han höll den bara där utan att säga ett ord.
-Han svarar inte när jag ringder heller sa Justin förvånat. Med tanke på att Kenny är Justins liv vakt och det kunde ha varit ett nödfall. Justin reste sig snabbt upp och gick in till sovrummet. Jag gick efter honom och såg att han satte på sig sin röda keps och sin röda tröja. 
-Vart ska du? frågade jag.
-Ner och kolla om Kenny är i sitt rum svarade han.
-Vänta! jag följer med dig sa jag och började sätta på mig mina gråa mjukisbyxor och en svart hoodtröja. Sedan tog vi hissen ner till receptionen och frågade efter Kennys rum. Vi hade varit så inne i vårt så vi hade inte frågat vilket rum han hade.
-Rum 132 på våning 2 sa receptionisten.
-Okej tack sa jag och vi började gå mot hissen.
Vi tröck på hissknappen och hissdörrarna öppnades. Sedan tröck Justin på våning 2 och hissen började åka. Det var ju bara 2 våningar upp så det tog inte så värst lång tid. Hissdörrnarna öppnades och vi klev ut. Vi kollade på skyltarna vilket håll 132 var åt och det var åt höger, så vi började gå däråt. Tillslut var vi framme vid rum 132, vi stannade till och knackade på. Men ingen kom och öppnade. Justin knackade på ennu hårdare men ingen öppnade. Vi började gå tillbaka till hissen igen. Då är det någon som ropar Justins namn. Vi vänder oss snabbt om och där står  Kenny i bara morgonrock. Vi sprang snabbt fram till honom och Justin kramade om honom på ett manligt sätt. 
-Vi vart så oroliga eftersom du inte svarade i telefon eller varken kom upp och väckte oss! sa jag.
-Kan förstå det! Förlåt, men vaknade inte av alarmet.. sa han lite ledsamt.
-Erch det är lung! Vi har ju tid på oss sa jag glatt.
Kenny gick in i sitt rum igen och jag o Justin tog hissen upp till vårat rum igen.
-Tog du nyckeln? frågade Justin när vi stog utanför dörren.
-Nej, jag trodde du hade den.
__________________________________________________________________________________
Vad ska dom göra nu när dom inte har någon nyckel till rummet? Ingen bra start på dagen kan man ju säga ^^
 
Minst 2 kommentarer för nästa kapitel :D

Kommentarer
Postat av: en

Bra

2012-12-11 @ 18:59:07



Postat av: Emeliebieber

MerA !!! <3 :D

2012-12-11 @ 19:40:34




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback