The trip kapitel 7

  2012-12-08 @ 20:17:08 Allmänt  
i gick in i huset och gud vad det luktade gott!
-Hej! kom Pattie och sträckte fram handen.
-Hej Olivia! sa jag sammtidigt som jag skakade handen
-Kom med här så ska du få träffa mormor och morfar.
__________________________________________________________________________________
Där stog dom och lagade mat tillsammans! Dom såg så söta ut tillsammans. Fast jag tycker alla gamla par som är ute och går är så söta tillsammans! Specielt när damen eller vad man ska kalla det för har en rullator och gubben (mannen) går brevid henne.  Så sött! 
-Hej vad roligt att äntligen träffa dig! kom Justins  mormor fram och gav mig en kram.
-Detsamma sa jag och besvarade kramen.
-Ja trevligt att träffa dig sa Justins morfar och rörde om i grytan.
-Ja trevligt att träffa dig med sa jag snällt tillbaka.
-Kom med här så ska jag visa dig mitt gamla rum sa Justin och började gå dit.
Dom hade inte så värst stor hus, men stort nog för två personer. Väldigt hemtrevligt och fint. Stilen var ganska olika, i vissa rum var det "modärn" inredning och i andra rum var det "gamal" inredning. Men man såg verkligen inte att det var två äldre personer som bodde där. Det såg ut som ett vanligt,hemtrevligt hem. Det var just derför jag kände mig så välkommen och hemma.
-Här är det sa Justin och öppnade dörren.
Det var jätte sött. Inte så stort men väldigt gulligt! Det var vita och blå väggar. En 90 säng kunde jag tro och sen en hylla med massor med priser,vokaler och medaljer. Han hade tillomed lite posters på sig själv. Hihi gullig som han var!
-Wow, vad många priser! Vart har du vunnit dom? sa jag förvånat och gick och kollade på dom.
-Nja, det är lite olika, den här tillexempel vann jag som duktigaste basketspelaren på en cuup när jag var 8 år sa Justin och tog fram en vokal.
-8 år? Wow sa jag förvånat.
-Yees, och den här är från en sångtävling när jag var 12 år sa han och tog fram en annan.
-Det förvånar mig inte att du vann en sångtävling duktig som du är sa jag och log.
Vi gick ut ur Justins rum och gick och satte oss vid bordet för att äta. Det doftade väldigt gott! 
-Varsegoda och hugg in! sa Justins mormor.
-Tacktack sa Justins mamma.
Hon började ta lite mat och sedan skickade hon vidare det till mig. Det var potatis och kött i brunsås. Som en köttgryta alltså! Jag tror det är svenskt och om det är det så är det himlans gott. För jag hade saknat svenskmat endå fast vi bara varit borta 2 dagar. Jag tog två potatisar och lite köttgryta sedan skickade jag vidare det till Justin. Han tog däremot 5 potatisar och massa med köttgryta. Haha.
-Det här har vi aldrig ätit förut, jag hoppas det smakar bra! Det är svenskmat vi lagade det för vi visste inte vad du tyckte om Olivia sa Justins morfar.
Aww vad gulliga dom var! 
-Åh vad snälla ni är! Men det var super gott sa jag och stoppade in lite mer mat i munnen.
-Vad bra då! sa Justins mormor och log.
-Men berätta lite om dig då, fast vi har ju hört ett antal saker som Justin berättat om dig men du kan väl berätta lite sa Pattie.
Jag log och tittade på Justin och tittade med en blick på honom som "vad har du sagt?".
-Jo men det kan jag göra. Ehm ja jag heter ju Olivia, Jag har en mamma och en pappa fast dom är skilda sen har jag en lillebror som heter Ulrik och han är 9 år. Jag gillar att dansa har hållt på med cheerleding men fick tyvärr sluta med det för fick fel på min höft för 3 år sedan så var tvungen att operera mig men nu är det lite bättre så nu dansar jag istället. Ja det vad nog bara det.. Vad mer vill ni veta? sa jag och log och stoppade in lite mer mat i munnen för det var sååå gott!
-Vad var det du föll för med Justin? sa Justins mamma och fnittrade till lite grann.
-Men mamma!! sa Justin med en röst som att hon tyckte att hon var lite jobbig.
-Jo men det kan jag berätta sa jag och skrattade.
__________________________________________________________________________________
Vad tror ni det var som gjorde att hon föll för Justin?
Minst 1 kommentar för nästa kapitel! :DDD
 
Puss&Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: hej

Jätte bra! mer

2012-12-09 @ 17:54:50




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback