The trip kapitel 8

  2012-12-09 @ 17:52:12 Allmänt  
Vad var det du föll för med Justin? sa Justins mamma och fnittrade till lite grann.
-Men mamma!! sa Justin med en röst som att hon tyckte att hon var lite jobbig.
-Jo men det kan jag berätta sa jag och skrattade.
__________________________________________________________________________________
-Det var hans charm,snällhet,snygghet och sen har han ju ett hjärta av guld! sa jag och tittade på honom o log. Han log tillbaka.
-Åh vad fint sagt! sa Justins mormor.
-Ja verkligen! sa Pattie och var tårögd.
Sen satt vi och pratade och skrattade hade allmänt trevligt.
-Någon som är sugen på efterrätt? sa Justins morfar.
-Självklart sa Justin och slickade sig runt munnen.
Justins mormor och morfar stallde sig upp och började duka av bordet. Sen kom Justins morfar in med en choklad tårta som såg hur god ut som helst! Och ett plus i kanten för det var choklad. Jag älskar nämligen choklad. 
-Varsegod! du kan börja Olivia sa Pattie och skickade tårtan till mig.
-Åh tack! sa jag och började skärna en bit av tårtan.
Sedan skickade jag vidare den till Justin och Justin skickade vidare den osv..
Jag vågade inte riktigt börja eftersom inte sagt varsegod, jag visste inte om dom hade sån regel att en behövde säga varsegod innan man började äta. Men jag tittade lite snabbt åt höger och då såg jag Justin glupska i sig. Så då antog jag att jag också kunde börja äta! Jag tog en sked och stoppade in det i munnen.
-Åh herregud vad gott! sa jag. Jag kunde inte hålla det inne för det var så enormt gott!
-Vad bra då! sa Justins mormor.
Jag stoppade in mer och mer, åh vad gott det var! Jag ville haft receptet men det vågade jag inte fråga om. Och det kunde jag ju inte göra första gången vi träffades heller. Haha det skulle vara lite konstigt.. enligt mig iallafall.
30 minuter senare
-Jahopp, ska vi ta och dra oss? frågade Justin och tittade på mig.
-Ja det kan vi göra sa jag och reste på mig. 
Vi gick ut till hallen och sa hejdå till alla och sedan gick vi ut till bilen där Kenny stog och väntade.
 
Kenny svängde in i hotellgaraget och vi hoppade ut ur bilen.  Vi gick in till lobbyn där vi skulle skiljas åt.
-Ska jag väcka er imorgon? frågad Kenny
-Ehm aa det kan du göra! sa Justin och gäspade.
-Brabra då kommer jag vid 07:15 ungifär! 
Justin och jag tog hissen upp till vårt rum.Vi satte oss i soffan och pustade ut efter all god mat! 
-Ska vi köra fia med knuff? frågade Justin.
-Jo men det kan vi göra! men förberd dig på att jag är grym på det sa jag och skrattade.
Justin gick och hämtade det och jag gick och satte mig vid bordet.
-Jag ska va blå! halvskrek Justin
-Haha okej! sa jag och tog dom röda spelarna.
Vi spelade och spelade och tillslut vann jag.
-Åh bara tur! sa Justin lite tjurigt.
-Nejnej! sa jag och skrattade.
Han reste sig upp och gick in till sovrummet. Vart han tjurig nu eller va? Men det kan han ju inte ha blivit? Jag gick in till sovrummet och där låg han i sängen men kudden över huvudet.
__________________________________________________________________________________
Tror ni Justin vart tjurig? Och tror ni Justin och Olivia kommer börja bråka/tjafsa?
1 kommentar för nästa kapitel! :D

Kommentarer
Postat av: becks

Bra mer

2012-12-09 @ 17:58:33



Postat av: Anonym

Älskar din novell, mera!<33

2012-12-09 @ 18:18:52




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback