The trip kapitel 1

  2012-11-28 @ 16:33:47 Allmänt  
Jag gick in på toaletten och drog på lite läppglans och borstade igenom håret en sista gång. Sen la jag ner det i resväskan och drog igen den. Jag bärde ner resväskan till hallen och satte på mig min svarta skinnjacka och mina svarta vans. Sen var jag redo att åka.
__________________________________________________________________________________
Mamma bärde ut min resväska till bilen och sen åkte vi iväg. Vi hade inte så långt till flygplatsen så det tog bara 30 minuter dit.
Mamma svängde in i en parkiringsficka och sen hjälpte hon mig ut med väskan.
-Åh vad jag kommer sakna dig! sa hon och gav mig en kram.
-Kommer sakna dig också mamma! sa jag och besvarade kramen.
Jag tog tag i min väska och började gå mot ingången. Där stog mamma helt tårögd i ögonen.
-Jag älskar dig ropade hon.
-Jag älskar dig med mamma ropade jag tillbaks och vinkade.
Sen gick jag in genom sjutdörrarna och läste på skyltarna vilket håll jag skulle gå åt.  Canada Canada Canada letade jag efter på skylten. Åh där är det ju! Åt höger skulle jag gå då. Jag började gå åt höger och det var en jädrans bit att gå kan jag ju säga! När jag äntligen var framme vid tullen som man skulle gå igenom satte jag mig i en stol och väntade på Justin, Kenny, och Scouter. Justin var inte så värst bra att passa tider. Han kom alltid i sista sekunden medans jag alltid ville vara för tidig. Bättre att vara för tidig än för sen tänker jag alltid. Jag tog upp min mobil och började kolla igenom twitter lite grann. Och Justin hade twittrat:
-Believe Tour här kommer jag! Och 1 månad med min älskade Olivia idag! Säg grattis? Loveu Beliebers och Olivia.
Nawii vad gullig han var! Jag blev tårögd när jag fick se det. 
Nu var klockan 15:00 och planet går om 10 minuter. Jag blev nervös att dom inte skulle hinna. Jag hade inte råd med en ny biljett för vi var inte så värst rika. Men just då ser jag att han kommer igenom dörren som är där borta. Jag släppte allt jag höll i och började springa till honom. Han log och började gå fortare när han fick se mig.
-Åh hej! sa jag och slängde mig i hans famn.
-Hej älskling! sa han och kramade om mig hårt.
-Planet går om 9 minuter så vi borde skynda oss sa jag lite nervöst.
-Jaja det är lugt Olivia sa han och tog tag i min hand.
Jag gick och hämtade min väska som jag hade sprungit ifrån sen gick vi igenom tullen och till flygplanet. 
-Vart ska du? frågade Justin konstigt.
-Till flygplanet.
-Men gummsi, vi kan inte flyga i det flygplanet jag har ett eget vettu.
-Jahaa sa jag och började fnittra lite.
Vi började gå mot Justins egna flygplan och gick in i det. Det tog ungifär 1 och en halv timme till Canada. Så det var inte så lång flygtur och det tyckte jag var skönt för jag och Justin var båda lite flygrädda. Han tog tag i min hand precis innan vi lyfte och tryckte hårt i den. Han tyckte det var värst när vi skulle lyfta och landa.
1 och en halv timme senare.
 
Nu har vi precis landat och jag är i Canada för första gången! Eller det är faktiskt första gången jag är utomlands! Ganska häftigt faktiskt!
-Okej innan vi går ut så håll er nära mig och scoouter sa Kenny.
-Aa sa båda.
Dom öppnade dörren och där stog det massor med fans och papparazzis.
Justin försökte signera så många autografer han kunde men det blev inte så många eftersom papparazzisarna var så jobbiga! Så vi hoppade in i bilen som stog och väntade på oss och sen åkte vi iväg mot hotellet.
15 minuter senare
Nu var vi framme vid hotellet och vi tog våra väskor och gick in.  Kenny gick fram till receptionen och fixade rummen.
-Vill ni ha ett eget eller ett rum tillsammans?
-Tillsammans sa Justin
Jag nickade och log mot honom.
-Här varsegod, vånig 5 sa Kenny och gav oss nycklarna.
Vi tog nycklarna och åkte upp med hissen till rummet.
-Wow! Vad fint det är! sa jag med stora ögon.
-Mm sa Justin glatt.
Det här var nog ett av det finaste ställen jag varit på och det är ett hotellrum också, haha.
Jag drog in min resväska i sovrummet och sedan gick jag på toa. Jag hörde att det skrammlade mycket utifrån och jag undrade vad han höll på med? Jag gick ut ifrån toalletten och då hade Justin......
__________________________________________________________________________________
Vad tror ni han har gjort? :)
1 kommentar för nästa kapitel :D

Kommentarer
Postat av: emeliebieber

mera!! :D <3 älskar din novell! <3

2012-11-28 @ 18:49:16



Postat av: emeliebieber

mera!! :D <3 älskar din novell! <3

2012-11-28 @ 18:49:17



Postat av: rebecka

Jätte branmer

2012-11-28 @ 19:21:48




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback